W tym artykule opowiem Ci o zaletach produkcyjnego biznesu internetowego.

W biznesie on-line również można tworzyć swoje produkty, a następnie je sprzedawać, to rozwiązanie może być ciekawe dla wielu osób, które chcą zacząć swoją działalność gospodarczą.

Produkcyjny biznes internetowy to na przykład tworzenie własnych e-booków, kursów on-line, webinarów, aplikacji, programów lub stron internetowych.

Czyli taki biznes charakteryzuje się tym, że tworzysz coś, a następnie to sprzedajesz.

Pierwszą zaletą tego typu działalności jest możliwość łatwego powielania naszego produktu.

Produkty cyfrowe mają to do siebie, że raz stworzone mogą być bez problemu kopiowane i wysyłane kolejnym klientom bez dodatkowego nakładu finansowego.

Czyli przykładowo tworzysz poradnik w formie e-booka, a następnie kopie sprzedajesz klientom. Nic nie kosztuje Cię powielanie pliku z e-bookiem. System robi to automatycznie bez Twojego udziału.

Podobnie jest ze wszystkimi produktami cyfrowymi. Niezależnie czy stworzysz aplikację, oprogramowanie, czy kurs on-line, zawsze możesz to powielić i sprzedawać bez ograniczeń.

Jest to olbrzymia zaleta, ponieważ tylko raz ponosisz koszty produkcji, a potem miesiącami, a często nawet latami możesz sprzedawać swój produkt.

W tym miejscu przechodzimy do kolejnej zalety tego typu biznesu. Otóż w produkcyjnym biznesie internetowym są stosunkowo wysokie marże, między innymi właśnie dlatego że nie trzeba dla każdego klienta produkować oddzielnego produktu.

Nic nie kosztuje nas logistyka, przechowywanie, wysyłanie, powielanie produktów, ponieważ one są po prostu cyfrowe. Są zapisem cyfrowym, który udostępniamy do użytku naszym klientom.

Na wysokość marży wpływa również to, że nie jesteśmy pośrednikami tylko sami wytwarzamy nasz produkt i mamy do niego pełne prawa.

Dlatego nie musimy dzielić się z nikim prowizją. To pozwala bardzo dobrze zarabiać nawet na pojedynczych produktach.

Dzięki temu też zostają nam pieniądze w firmie na reklamę i rozwój. Jest to ważne, aby utrzymać się na konkurencyjnym internetowym rynku.

Kolejną zaletą produkcyjnego biznesu internetowego jest możliwość łatwego skalowania się.

Dzięki odpowiednim automatyzacjom możemy nasze cyfrowe produkty sprzedawać właściwie całkowicie automatycznie.

System sam pokazuje ludziom reklamy, potem gdy klient zakupi w sklepie internetowym produkt, system sam mu go wysyła.

System wyśle klientowi również fakturę i zaksięguje naszą transakcję w zbiorczym pliku, który potem wystarczy podesłać do księgowej.

Może być nawet tak, że księgowa sama będzie miała dostęp do naszego systemu fakturowego. Wtedy ona sama sobie pobierze odpowiednie dokumenty.

Jeśli wydaje Ci się to zbyt piękne żeby było prawdziwe, to musisz wiedzieć, że to całkowita prawda.

Ja dokładnie działam w takim modelu biznesowym i generuję półpasywnie co miesiąc minimum kilkadziesiąt tysięcy złotych czystego zysku.

Dzięki temu mam sporo czasu wolnego, który przeznaczam miedzy innymi na nagrywanie takich filmów jak ten.

Oczywiście ten biznes i tak wymaga od nas sporo pracy. Nadal trzeba, żeby ktoś obsługiwał klientów, gdy mają problemy techniczne lub gdy mają jakieś pytania.

Trzeba pilnować reklam, tworzyć nowe kreacje reklamowe, poprawiać oferty.

Natomiast uważam, że jest to w dzisiejszych czasach jeden z najlepszych biznesów jakie można stworzyć i strasznie się cieszę, gdy pomagam moim kursantom tworzyć właśnie takie biznesy od zera.

No i kolejną zaletą produkcyjnego biznesu internetowego jest łatwość wyróżnienia się na rynku i znalezienia swojej niszy i swoich odbiorców.

Gdy sprzedajemy produkty fizyczne handlując nimi, trudno jest nam się wyróżnić.

Jest tak ponieważ inni handlowcy również mają podobne produkty, no bo mają często tych samych dostawców.

Nawet jeśli znajdziemy jakiś ciekawy produkt, odkryjemy jakąś niszę, za chwilkę inni handlowcy zamawiają ten sam produkt i również go oferują swoim klientom.

To prowadzi do ciągłej wojny cenowej.

Zupełnie inaczej jest w produkcyjnym biznesie internetowym. Tutaj tworząc swój produkt nadajesz mu oryginalny charakter, którego nie ma żaden inny produkt na świecie.

Przykładowo nagrywając kurs zawsze wyróżniasz się swoją osobowością, tym kim jesteś. Nie da się tego tak po prostu podrobić.

Nawet jeśli ktoś zrobi kurs podobny do Twojego, to jednak część klientów po prostu będzie wolała Ciebie, Twój styl bycia i Twój styl nauczania.

Jeśli tworzysz aplikację lub oprogramowanie, możesz je opatentować, wtedy również korzystasz na tym, że Twój produkt jest wyjątkowy i niepowtarzalny.

Nawet jeśli ktoś zrobi podobny produkt to nie będzie on identyczny.

Najgorzej, gdy w handlu często sklepy internetowe mają identyczne produkty. Wtedy jedynym kryterium branym pod uwagę przez klienta podczas zakupów jest cena.

Nie dziwne, że wtedy szybko marże lecą w dół, bo każdy konkuruje ceną.

Gdy napiszesz swój poradnik, nie ma szans, że ktoś zrobi identyczny, a jeśli skopiuje Twój poradnik i zacznie go sprzedawać, to chroni Ciebie prawo autorskie. Taka osoba nie ma prawa, żeby sprzedawać Twój poradnik, więc to raczej po prostu się nie dzieje.

Teraz być może zastanawiasz się, czy handlując kursami i poradnikami innych osób też możesz świetnie zarabiać nie będąc producentem, a jednocześnie korzystając z zalet produkcyjnego biznesu internetowego.

Tak, to może być fajna opcja, jednak tutaj znowu pojawiają się problemy.

Skoro dany producent pozwala handlowcom sprzedawać swój produkt za prowizję, to nie będziesz prawdopodobnie jedyną osobą, która sprzedaje ten produkt.

W takim wypadku konkurujesz z producentem, który i tak będzie sprzedawał, na przykład swój kurs, samodzielnie, a dodatkowo konkurujesz z innymi handlowcami, którzy pomagają mu w sprzedaży.

I znowu jesteś na trochę gorszej pozycji niż producent, ponieważ on ma od Ciebie większą marżę. Wiadomo, że Ty musisz podzielić się z nim zyskiem, natomiast on ma cały zysk dla siebie.

Rozwiązaniem tutaj może być wejście we współpracę na wyłączność. Czyli przykładowo umawiasz się z jakimś specjalistą, że on napisze poradnik w danym temacie, a Ty będziesz miał wyłączność na jego sprzedaż.

Wtedy nadal dzielisz się zyskiem z producentem, jednak nie konkurujesz z nim na rynku, ani z innymi handlowcami. Twój produkt jest niepowtarzalny i czerpiesz z tego fajne zyski bez wchodzenia w konkurencję z całym światem.

Wróćmy jednak do zalet produkcyjnego biznesu internetowego. Kolejny plusem jest to że masz całkowitą kontrolę nad swoim produktem.

Możesz go ulepszać, poprawiać i testować, aby dawać klientom coraz większą wartość.

Jest to nieocenione, gdy zależy Ci na długotrwałym budowaniu swojej marki i prowadzeniu biznesu przez wiele lat.

To pozwala Ci się wyróżnić w długim terminie i oferować klientom rozwiązania najlepsze na rynku.

Kolejną zaletą produkcyjnego biznesu internetowego jest to że zazwyczaj nie konkurujesz z wielkimi korporacjami.

Dotyczy to w szczególności tworzenia kursów, poradników, webinarów i tym podobnych.

Wielkich korporacji po prostu jeszcze nie ma na tym rynku i prawdopodobnie długo nie będzie.

Jest tak dlatego że tworzenie kursów lub e-booków trudno jest wrzucić w sztywne korporacyjne ramy.

Oczywiście są już wydawnictwa, które wydają kursy i książki. Natomiast zazwyczaj klient woli kupić od zwykłej osoby, której ufa, niż od korporacji.

To jest jedna z przewag, które należy wykorzystać. To że jesteś żywą osobą, która ręczy za swoje produkty własnym dobrym imieniem.

Korporacja nigdy nie osiągnie takiej bliskości z klientami, jak autor kursu lub poradnika, który sam sprzedaje swoje produkty.

Dzięki nawiązywaniu relacji z potencjalnymi klientami autor może łatwiej sprzedawać im swoje produkty, ponieważ zwyczajnie Ci ludzie mu ufają.

Ja sam lubię kupować produkty od osób, które nie są przedstawicielami jakiejś wielkiej firmy, ale są autorami, którzy wprost mówią o swojej odpowiedzialności za produkt, który sprzedają.

Właśnie to ja robie poprzez ten film. Pozwalam Ci poznać mnie lepiej poprzez moją twórczość i mam nadzieję, że kiedyś skusisz się na jeden z moich produktów.

Kupując coś ode mnie wiesz, że ja to stworzyłem i jestem za to odpowiedzialny. Jest to przywilej producenta internetowego, którym jestem, że może dumnie sprzedawać swoje produkty.

Ogólnie jestem wielkim fanem produkcyjnego biznesu internetowego i w tym modelu biznesowym czuję się najlepiej.

Mam wysokie marże, mam wpływa na to jak wyglądają moje produkty, mam łatwość skalowania i łatwość sprzedaży, ponieważ firmuję produkty moim nazwiskiem.

Natomiast oczywiście ten rodzaj biznesu ma również swoje wady, dlatego następny film będzie właśnie o minusach produkcyjnego biznesu internetowego.

Pozdrawiam serdecznie.


Leave a Reply

Your email address will not be published.