Wprowadzenie

Od lat zarabiam na social mediach i co nieco na ten temat wiem, dlatego chcia艂bym dzi艣 opowiedzie膰 Ci o moim podej艣ciu.

Ja nazywam si臋 Emil Nestorowicz, a to jest moja Fibi. Na tym kanale poruszam mi臋dzy innymi tematy takie jak praca w internecie, biznes on-line, og贸lnie poj臋ta przedsi臋biorczo艣膰 oraz pisanie i sprzeda偶 e-book贸w.

Kontrola Czasu i Energii

Najpierw zacznijmy od podstawowej kwestii. Ot贸偶 ludzie biedni na艂ogowo przegl膮daj膮 media spo艂eczno艣ciowe.

Niestety taka jest prawda. Media spo艂eczno艣ciowe to zaraza dzisiejszych czas贸w. 艁atwo uzale偶niaj膮, powoduj膮 ci膮g艂e wyrzuty dopaminy, marnuj膮 nasz czas i potencja艂.

Z tego powodu wielu ludzi pozostaje biednymi, bo po prostu zamiast wpa艣膰 na jaki艣 pomys艂, kt贸ry m贸g艂by polepszy膰 ich sytuacj臋 finansow膮 i zamiast zrealizowa膰 ten pomys艂, oni marnuj膮 du偶膮 cz臋艣膰 swojej energii na skrolowanie Facebooka, tik toka, czy instagrama.

To ich do niczego nie prowadzi, a czas mija.

Niestety wielu ludzi nie rozumie, jak cenny jest czas, kt贸ry mamy do wykorzystania i jak cenna jest energia, kt贸r膮 mamy do spo偶ytkowania w ci膮gu dnia.

Zastan贸w si臋 – gdy odejmiesz czas na zwyk艂a prac臋 zarobkow膮 lub na szko艂臋, odejmiesz czas na obowi膮zki domowe, odejmiesz czas na dbanie o higien臋, na sen, na relacje z bliskimi i na inne sprawy 偶ycia codziennego, to zauwa偶ysz 偶e wolnego czasu zostaje Ci bardzo ma艂o.

Je艣li jeszcze do tego potrzebujesz czasu na media spo艂eczno艣ciowe, to mo偶e si臋 okaza膰, 偶e nigdy nie zrealizujesz projekt贸w, o kt贸rych marzysz i kt贸re mog艂yby przynie艣膰 wi臋ksze zarobki.

A media spo艂eczno艣ciowe s膮 strasznymi po偶eraczami czasu i energii. Pami臋tam, jak kilka miesi臋cy temu zastanawia艂em si臋 nad rozszerzeniem biznesu na kr贸tkie filmy jednominutowe. Czyli zastanawia艂em si臋 czy wej艣膰 z przekazem na szortsy i na tik toka.

呕eby podj膮膰 racjonaln膮 decyzj臋, postanowi艂em zobaczy膰 co to w og贸le jest, bo wcze艣niej nigdy nie ogl膮da艂em tik toka, ani szorts贸w jutubowych.

Dlatego pewnego wieczoru siad艂em i zacz膮艂em ogl膮da膰. Godzina min臋艂a mi jak pi臋膰 minut. Strasznie mnie to wci膮gn臋艂o i wtedy postanowi艂em, 偶e koniecznie musz臋 by膰 na tych platformach z moim przekazem.

Po prostu na w艂asnej sk贸rze poczu艂em, jak skutecznie to wci膮ga ludzi, wi臋c biznesowo by艂em pewny, 偶e mi si臋 to op艂aci po pewnym czasie.

No bo niestety prawda jest taka, 偶e dla mnie i dla innych tw贸rc贸w internetowych jest to korzystne, 偶e ludzie ci膮gle siedz膮 na mediach spo艂eczno艣ciowych.

My si臋 tam reklamujemy i ludzie stamt膮d kupuj膮 nasze produkty.

Pami臋taj, 偶e je艣li nie p艂acisz za korzystanie z jakiej艣 platformy, us艂ugi, czy jakiego艣 produktu, to najprawdopodobniej sam jeste艣 produktem.

Czyli przyk艂adowo jeste艣 produktem Facebooka. I Facebook potem poprzez p艂atne reklamy sprzedaje reklamodawcom dost臋p do Ciebie.

Jeste艣 produktem!

Ja przyk艂adowo kupuje u Facebooka dost臋p do Twojego konta, abym m贸g艂 wy艣wietli膰 Ci reklam臋.

Czyli de facto jeste艣 produktem.

Osoby biedne s膮 w艂a艣nie najcz臋艣ciej produktami i konsumentami.

Masowo konsumuj膮 tre艣ci w internecie.

Oczywi艣cie nie ma nic z艂ego w obejrzeniu film贸w na tik toku, czy sprawdzeniu Facebooka. Ja te偶 czasami sp臋dzam w ten spos贸b troch臋 czasu.

Jednak wa偶ne, aby nie przerodzi艂o si臋 to w na艂贸g, czyli trzeba to kontrolowa膰. Mo偶na wyznaczy膰 sobie na to w ci膮gu dnia jakie艣 konkretne p贸艂 godziny, a nawet godzin臋.

Moim zdaniem lepiej jest jednym ci膮giem sp臋dzi膰 sobie czas na mediach spo艂eczno艣ciowych, ni偶 co pi臋膰 minut spogl膮da膰 na telefon, aby co艣 sobie sprawdzi膰.

W ten spos贸b mamy kontrol臋 nad tym ile rzeczywi艣cie czasu po艣wi臋cili艣my na media spo艂eczno艣ciowe i mo偶emy racjonalnie decydowa膰 co chcemy zrobi膰 ze swoim czasem.

Najgorsze jest nie艣wiadome marnowanie du偶ej cz臋艣ci 偶ycia na nic nie wnosz膮ce media spo艂eczno艣ciowe, a najcz臋艣ciej w艂a艣nie tak robi膮 ludzie.

Czyli wydaje im si臋, 偶e ma艂o korzystaj膮 z medi贸w spo艂eczno艣ciowych, bo tylko czasami zerkaj膮 na telefon w ci膮gu dnia.

Natomiast, gdy podliczy si臋 ich czas, to okazuje si臋, ze dziennie wychodzi tego nawet kilka godzin.

Je艣li zastanawiasz si臋, ile czasu Ty sp臋dzasz na mediach spo艂eczno艣ciowych, polecam zainstalowa膰 sobie jedn膮 z aplikacji, kt贸re mierz膮 czas sp臋dzony na r贸偶nych aplikacjach na telefonie.

W ten spos贸b 艂atwo sprawdzisz, czy masz z tym problem, czy nie i dowiesz si臋 ile czasu marnujesz na Facebooku, instagramie, czy tik toku.

Media Spo艂eczno艣ciowe jako Narz臋dzie

Nie ma co si臋 oszukiwa膰. Ludzie biedni marnuj膮 sw贸j potencja艂 na mediach spo艂eczno艣ciowych, a ludzie bogaci nie maj膮 ani czasu, ani ochoty, aby trwoni膰 tam sw贸j cenny czas.

Bogaci ludzie ekscytuj膮 si臋 bardziej swoj膮 prac膮 i jej efektami, ni偶 tym co mog膮 znale藕膰 na mediach spo艂eczno艣ciowych.

Ale jeszcze raz chcia艂bym podkre艣li膰, 偶e nie mam nic przeciwko tym platformom spo艂eczno艣ciowym.

Wszystko jest dla ludzi i z medi贸w spo艂eczno艣ciowych r贸wnie偶 mo偶na wyci膮gn膮膰 du偶o dobrego. Przyk艂adowo obejrzenie ciekawych film贸w na You Tube lub przeczytanie ciekawego posta na Facebooku. To mo偶e nas rozwija膰.

Nawet czasami dobrze jest pozwoli膰 sobie wy艣wietli膰 jak膮艣 reklam臋, bo by膰 mo偶e rzeczywi艣cie ten produkt b臋dzie nam odpowiada艂 i zmieni nasze 偶ycie na lepsze.

Algorytmy dobrze nas znaj膮 i najcz臋艣ciej wy艣wietlaj膮 nam to co rzeczywi艣cie do nas pasuje.

Ja korzystam te偶 cz臋sto z medi贸w spo艂eczno艣ciowych, aby bada膰 rynek. Czyli widz臋 na Facebooku jakie reklamy puszcza moja konkurencja, widz臋 na grupach jakie problemy maj膮 moi potencjalni klienci.

Dzi臋ki temu lepiej wiem co dzieje si臋 w bran偶ach, w kt贸rych dzia艂am.

Og贸lnie Facebooka i inne social media traktuj臋 jak narz臋dzie do mojej pracy. Na Facebooku mam zamkni臋te grupy dla moich klient贸w, poprzez messenger kontaktuje si臋 z moim zespo艂em i z innymi przedsi臋biorcami.

Na You Tubie kontaktuje si臋 z moimi widzami i buduj臋 z Wami relacj臋. Na Tik Toku pozwalam pozna膰 siebie jako tw贸rc臋 i staram si臋, aby ludzie mnie zapami臋tali.

Na ka偶dej z tych platform wykorzystuj臋 r贸wnie偶 p艂atn膮 reklam臋 i po prostu kupuj臋 sobie klient贸w.

To wszystko s膮 bardzo fajnie narz臋dzia, kt贸re s膮 niezb臋dne przedsi臋biorcy internetowemu w dzisiejszych czasach.

Je艣li chcesz zarabia膰 na internecie, powiniene艣 stawa膰 si臋 coraz bardziej producentem tre艣ci, a coraz mniej konsumentem tre艣ci.

Czyli nadszed艂 czas, aby艣 r贸wnie偶 Ty dostarcza艂 ludziom warto艣膰 poprzez interesuj膮ce ich tre艣ci.

Internet i media spo艂eczno艣ciowe to narz臋dzia, tak jak wiele innych i mo偶na je wykorzysta膰 do zarabiania.

Tak jak spawacz, kt贸ry u偶ywaj膮c spawarki zarabia na 偶ycie. Potem ten spawacz mo偶e zatrudni膰 innych spawaczy, kupi膰 wi臋cej spawarek i rozwija膰 sw贸j biznes.

Ten spawaj膮cy przedsi臋biorca nawet nie musi dok艂adnie wiedzie膰 jak dzia艂a spawarka, aby na niej zarabia膰. On ma tylko wiedzie膰 komu da膰 j膮 do naprawy, gdy si臋 zepsuje.

On nie jest specjalist膮 od spawarek, tylko od spawania, czyli od u偶ywania tego narz臋dzia.

Tak samo jest z mediami spo艂eczno艣ciowymi. Tak naprawd臋 nie wiemy dok艂adnie jak dzia艂aj膮 algorytmy i og贸lnie jak to wszystko dzia艂a.

Inne osoby zakulisowo dbaj膮 o to, aby przyk艂adowo Facebook dzia艂a艂. Jednak te osoby nie s膮 od tego, aby u偶ywa膰 Facebooka jako narz臋dzia biznesowego.

Przyk艂adowo jacy艣 programi艣ci Facebooka – oni nie maj膮 za zadania tworzy膰 tam tre艣ci.

Od tego mo偶emy by膰 my, osoby kt贸re dobrze opanuj膮 pos艂ugiwanie si臋 tym narz臋dziem.

Staram si臋 dawa膰 Ci takie obrazowe por贸wnania, aby zmieni膰 Tw贸j mental, aby da膰 Ci do my艣lenia, aby w Twojej g艂owie media spo艂eczno艣ciowe nie by艂y wy艂膮cznie rozrywk膮, ale r贸wnie偶 narz臋dziem, z kt贸rego mo偶esz skorzysta膰, aby dobrze zarabia膰.

Wielu ludzi robi b艂臋dne za艂o偶enie, 偶e trzeba pracowa膰 latami, aby rozwija膰 media spo艂eczno艣ciowe i zacz膮膰 zarabia膰 na nich pieni膮dze.

Jest tak, bo zwykli ludzie widz膮 tylko to co wida膰 na zewn膮trz. Czyli zwracaj膮 uwag臋 na liczb臋 obserwuj膮cych, liczb臋 subskrypcji, liczb臋 lajk贸w, kt贸re kto艣 dostaje.

Gdy widz膮 du偶e liczby, niekt贸rych tw贸rc贸w, my艣l膮 偶e tylko tak popularni tw贸rcy zarabiaj膮 na mediach spo艂eczno艣ciowych.

Potem zdaj膮 sobie spraw臋, 偶e aby doj艣膰 do ich poziomu potrzeba bardzo du偶o czasu i pracy. Z tego powodu te osoby uznaj膮, 偶e nie ma sensu nawet si臋 wysila膰, bo nigdy nie dogoni膮 tych tw贸rc贸w, kt贸rzy ju偶 teraz maj膮 mn贸stwo obserwuj膮cych.

Jednak to co wida膰 na pierwszy rzut oka jest tylko cz臋艣ci膮 rzeczywisto艣ci biznesu on-line. Tak, tw贸rcy z du偶ymi spo艂eczno艣ciami mog膮 dobrze zarabia膰 i cz臋sto jest to dla nich dobry biznes.

Natomiast jest jeszcze mn贸stwo przedsi臋biorc贸w internetowych, kt贸rzy dzia艂aj膮 bez rozwini臋tych spo艂eczno艣ci i zarabiaj膮 poprzez media spo艂eczno艣ciowe.

P艂atna Reklama jako Szansa

Robi膮 to poprzez p艂atne reklamy, o kt贸rych ju偶 dzisiaj wspomina艂em.

Dzi臋ki p艂atnej reklamie mo偶esz w ka偶dej chwili dotrze膰 do setek tysi臋cy os贸b, do kt贸rych dociera ze swoim przekazem tw贸rca internetowy, kt贸ry budowa艂 spo艂eczno艣膰 wiele lat.

Nie musisz po艣wi臋ca膰 na to tych wszystkich lat. Mo偶esz omin膮膰 ten proces i po prostu zap艂aci膰 za te zasi臋gi.

W ten spos贸b ka偶dy kto ma dobr膮 ofert臋, mo偶e dotrze膰 do zainteresowanych os贸b i zacz膮膰 zarabia膰 poprzez media spo艂eczno艣ciowe.

Wielu pocz膮tkuj膮cych boi si臋 tej p艂atnej reklamy, bo nie rozumie jej dzia艂ania i nie wie jaki potencja艂 w niej drzemie.

Wydaje im si臋, 偶e lepiej jest pozyskiwa膰 klient贸w za darmo. Niestety pozyskiwanie darmowych klient贸w jest procesem trudniejszym, wymagaj膮cym znacznie wi臋cej czasu, energii.

My艣l臋, 偶e ludzie nie chc臋 te偶 korzysta膰 z p艂atnej reklamy ze zwyk艂ej chciwo艣ci. Chc膮, aby wszystkie pieni膮dze zarobione na sprzeda偶y ich produkt贸w lub us艂ug trafia艂y do ich kieszeni.

Nie chc膮 dzieli膰 si臋 zarobkiem z Facebookiem lub You Tubem. Jest to naturalne, nikt nie lubi wydawa膰 pieni臋dzy na reklamy, natomiast jest to te偶 ograniczaj膮ce przekonanie, kt贸re nie pozwala wystartowa膰 ze swoim biznesem albo wyskalowa膰 ju偶 istniej膮cy biznes.

Jakie Zastosowanie dla Medi贸w Spo艂eczno艣ciowych Wybierzesz? Oce艅 Swoje Mo偶liwo艣ci!


Leave a Reply

Your email address will not be published.